9.4.08

Οι Ορφικοι Φιλοσοφοι και η Μετενσαρκωση


Οι Ορφικοί δίδασκαν ότι το σώμα είναι μια φυλακή της ψυχής, όπου η ψυχή εκεί μέσα, φυλάγεται, (σώζεται, κι απ εκεί η λέξη σώμα) έως ότου να εκτίσει τη ποινή της.

Έλεγαν οτι με διάφορες ιεροτελεστίες μπορούσαν να εξαγνίσουν τους ανθρώπους και τη πόλη (αφού η πόλη είναι μια μεγέθυνση του ανθρώπου) από τα κρίματά τους (Πλάτωνας-Πολιτεια).

Ποτέ δεν έτρωγαν ή θυσίαζαν ζώα, αντίθετα δίδασκαν τους ανθρώπους να αποφεύγουν κάθε αιματοχυσία (Αριστοφάνης - Βάτραχοι / Πλάτωνας - Νόμοι).

Το 5ο αιώνα πΧ. πολλοί θίασοι, όπως έλεγαν τις ομάδες των Ορφικών, γύριζαν όλη τη λεκάνη της Μεσογείου και μιλάγανε για την αθανασία της ψυχής και για την επαναγέννηση, έτσι που η λέξη Ορφικός έγινε συνώνυμο της μετενσάρκωσης...

.....Η συνεχεια εδω < κλικ.......

5 σχόλια:

Λακων είπε...

Πολυγραφότατη. Ξαναπέρασα και βλέπω 3 νέες αναρτήσεις.
Για τους ορφικούς δυστυχώς ξέρουμε ελάχιστα.
Πάντως ήταν περισσότερο ανθρωποκεντρικοί απο εμάς...

x-man είπε...

Καλημέρα.
Τελικά το -Μαύρο φώς του Απόλλωνα- φωτίζει πολλές σκοτεινές γωνιές του μυαλού μου.

Penthesila είπε...

**Λακων απο δω και περα θα με χανετε λογω φορτου εργασιας αλλα το σιγουρο ειναι οτι θα προσπαθω να ειμαι συνεπης.Το να ψαχνω το θλικο μου να στηνω τις αναρτησεις μου να διαβαζω εσας ηταν κατι που με βοηθησε πολυ σαν ενασχοληση και οφειλω να μην την παραμελλω....

**Χ μαν χαιρομαι να μοιραζομαι γνωσεις και να φωτιζω τα μαυρα μας μεσανυχτα!
( ο γιος μου προχθες ειπε με περηφανεια στο σχολειο οτι η μαμα του μιλαει στο ιντερνετ με το χ-μαν!!!!!!
ειδε το αβαταρ σου και ηταν σιγουρος οτι μιλαω με τον σουπερ ηρωα!!!!)

x-man είπε...

Την καλημέρα μου Penthesila.Η απάντηση μου αφορά τον γιό σου.(αν δεν διαβάζει ακόμη παρακαλώ να του μεταφέρεις τον σχολιασμό)

Ο x-man εχει την τιμή να μιλάει με την μαμά του, και εκείνος πρέπει να είναι υπερήφανος για την ήρωίδα που έχει δίπλα του.

Penthesila είπε...

**X man ξετρελλαθηκε...τωρα προσπαθει να βρει ποιο ονομα θα χω εγω και ποιο η αδερφη του η μικρη!
τηκ καλημερα μου..